Tempere
-
CA TEMPERE 1/12 12ML BLISTER
Carioca1095.00 din.
-
EG TEM. ZINC WHITE 34ML 119
Sennelier939.00 din.
-
FC TEMPERE 1/12 169502 ULJANE
Faber-Castell1195.00 din.
-
FC TEMPERE FLUO 1/6 160403
Faber-Castell618.00 din.
-
Gouache color 12X12ml
Magi399.00 din.
-
Gouache color 18X12ml
Magi920.00 din.
-
LB E REDIMIX 500ML BRI ORANGE
Lefranc&Bourgeois603.00 din.
-
LB E REDIMIX 500ML BRIL YELLOW
Lefranc&Bourgeois603.00 din.
-
LB E REDIMIX 500ML BURNT UMBER
Lefranc&Bourgeois603.00 din.
-
LB E REDIMIX 500ML COB BLUE HU
Lefranc&Bourgeois603.00 din.
-
LB E REDIMIX 500ML EMERALD GRE
Lefranc&Bourgeois603.00 din.
-
LB E REDIMIX 500ML FLUO YELLOW
Lefranc&Bourgeois1125.00 din.
-
LB E REDIMIX 500ML LEMON YELLO
Lefranc&Bourgeois603.00 din.
-
LB E REDIMIX 500ML PRIMARY YEL
Lefranc&Bourgeois603.00 din.
-
LB E REDIMIX 500ML TYRIEN PINK
Lefranc&Bourgeois603.00 din.
-
LB E TEMP.PASTE 250ML BRI.GREE
Lefranc&Bourgeois647.00 din.
-
LB ED REDIMIX 500ML BRIL GREEN
Lefranc&Bourgeois603.00 din.
-
LB ED REDIMIX 500ML FLUO GREEN
Lefranc&Bourgeois1125.00 din.
-
LB ED REDIMIX 500ML LEAF GREEN
Lefranc&Bourgeois603.00 din.
-
LB ED REDIMIX 500ML YELL OCHRE
Lefranc&Bourgeois603.00 din.
Tempera dolazi od latinske riječi temperare (temperare) koja znači mešati. To je slikarska tehnika u kojoj boja nastaje mešanjem pigmenta sa otopinom vezivnog sredstva (lepila od belanceta i žumanceta jajeta, gumiarabike, itd). Dobijena boja, tim postupkom, se za nanošenje na podlogu razređuje vodom, ali kada se jednom osuši postaje neotopiva. Taj stari metod pripremanja tempera boje, postao je ponovo popularan među nekim savremenim uetnicima, bez obzira što se danas mogu kupiti već pripremljene boje u tubi.
Glavne podloge za temperu su drvo i papir, ali se njom može slikati i na platnu i staklu. Tempera ima pokrivna i neprovidna svojstva. Slikanje se ne sme odvijati u debelim slojevima, jer ona tada puca. Moguće je slikati sloj na sloj pri čemu se prethodni može potpuno prekriti.
Jednolikost temperom obojenih površina je veoma povoljna za primenjene umetnosti, stoga se ona koristi u grafičkom dizajnu, prilikom izrade idejnih rešenja opreme knjige, ambalaže, plakata, pa i idejnim projektima za scenografiju.
Osim dekorativnog plošnog slikanja, tempera je veoma pogodna za modelaciju i modulaciju likovnih oblika. Ona ne podnosi nametljive boje, dok se sa prigušenim i oplemenjenim bojama mogu postići majstorska djela. Rafiniranost, jednostavnost i čistoća boje, glavne su odlike majstora tempere.
Vizantijski slikari su se koristili tehnikom tempere prilikom izrade ikona-ikonopisanja, stvarali majstorska umjetnička djela, dok su italijanski slikari, tokom rane renesanse, ponovo otkrili njen potencijal.