Naslovna stranica sajta
Naslovna stranica

 

SLIKARSTVO


Štafelaji

Platna


Uljano slikarstvo

Boje

Novo: Magi

Sennelier - extra fine

L&B Louvre

L&B Fine

L&B Lefranc

W&N Winton

W&N Griffin

W&N Artisan

Reeves

Četkice

Novo: Ars

Lefranc & Bourgeois

Aditivi

Aditivi za uljane boje

Firnajsi

Mediji

Sušači i firnajsi


Akrilno slikarstvo

Boje

Novo: Magi

Liquitex

L&B Louvre

Četkice

Novo: Ars

Raphael

Lefranc & Bourgeois

W&N Cotman

Novo: Aditivi za akrilno slikarstvo


Akvarel

Boje

L&B Louvre

W&N Cotman

Sennelier

Četkice

Novo: Ars

Raphael

Lefranc & Bourgeois

Papir

Schut


Pigmenti

Jajčane tempere

strana 1 | 2

Louvre - akrilne boje

Spektar Louvre akrilnih boja zapravo je izbor najčešče korišćenih boja podjednako, od strane profesionalnih, kao i od strane slikara amatera.

Ovaj spektar boja je idealan za lako i jeftino uvođenje početnika u slikanje akrilnim bojama.

Za profesionalnce ili slikare amatere koji rade na velikim površinama ili u impasto tehnici, Louvre akrilne boje izra đ uju se u 200 mililitarskim tubama, u 26 boja i u 750 mililitarskim teglicama u 24 boje.

Sve boje imaju istu cenu, bez obzira na veličinu/vrstu pakovanja, što omogućuje umetnicima slobodu izbora jedinstvene palete boja po uniformnoj ceni.

Karakteristike palete visokog kvaliteta

Pigmenti

Mineralni i organski pigmenti upotrebljeni u izradi Louvre akrilnih boja, izuzetno su trajni i otporni na svetlo. Oni zaštićuju sliku od zuba vremena i gubljenja kvaliteta nanetih boja, bleđenja, žućenja, odnosno tamnjenja boja. Svi pigmenti su međusobno dopunjujući mogu se međusobno mešati, pri tom stvarajući beskrajan spektar boja.

O akrilnim bojama

Emulzija u kojoj su sjedinjeni pigmenti upotrebljeni za Louvre akrilne boje zasnivaju se na akrilnim smolama.

Akrilne boje suše se isparavanjem, pri čemu se čestice smole vezuje stvarajući neizbrisiv tanak sloj bez sjaja, premda same akrilne boje imaju karakterističan sjaj.

Oznake na tubi

U cijlu obaveštavanja korisnika o karakteristikama proizvoda poput kompozicije pigmenata, moći pokrivanja, otpornosti na svetlost, one se mogu pročitati na svakoj pojedinačnoj tubi boje. Boje se u potpunosti mogu međusobno mešati, bez neželjnih nuzefekata, dakle bez bojazni od neželjenih promena u nijansama zbog hemijskih reakcija pigmenata različitih boja, kako je to polazna odrednica proizvođača palete Louvre akrilnih boja.

Podloge

Akrilne boje mogu se upotrebljavati na svim vrstama materijala. Platna i ramovi su naročito dobra podloga.

Papir za vodene boje je savršen za rad sa visoko kvalitetnim akrilnim bojama.

Sretstva za nanošenje akrilnih boja

Sintetičke četkice su najprimerenije za slikanje akrilnim bojama. Velike, zaobljene četkice su savršene za natapanje, spiranje, izradu pozadina. Pljosnate četkice odgovarajuće su za nanošenje debljih slojeva. Za lagane poteze i fine detalje preporučljive su male zaobljene četkice. Za nanošenje debljeg sloja boje preporučljive su četkice od svinjskih čekinja. Za nanošenje akrilnih boja mogu se upotrebiti špahtlice (slikarski nožići /nožići za slikanje), s ciljem postizanja gustoće i debljine sloja, podjednako kao i za stvaranje širokih i ravnih područja.

Jednostavna upotreba

Prednosti akrilnih boja su mnogostruke:

Pored rastvorljivosti u vodi, akrilne boje nemaju ni jedan tipičan problem karakterističan za slike rađene u ulju.

Suše se momentalno dozvoljavajući izuzetno brzu nadgradnju boja preko boje, bez bojazni od rastvaranja donjih slojeva, njihovog sjedinjavanja /stapanja nanetih slojeva.

Mnogobrojne tehnike slikanja izvodljive su akrilnim bojama:

Vrlo razblažene akrilne boje, imitiraju prozirnost vodenih boja, dok zgusnute veoma liče na uljane boje. Četkicom se mogu naneti ravna područja podjednako uspešno kao i uz korištenje špahtlica primenom impasto tehnike.

 

Mediji (supstance koje se mogu mešati sa akrilnim bojama)

U radu sa Louvre akrilnim bojama primenjive su mnoge slikarske tehnike i upotrebljive su različite primese, koje pružaju beskrajanu raznolikost slikarskih ostvarenja.

1. Neprozirne tehnike:

Akrilik može biti rađen poput gvaša stvarajući velika ravna neprozirna područja. Naslikani slojevi mogu biti nadgrađeni bez rastapanja prethodno nanetog sloja boje.

Pored toga, akrilnim bojama moguće je raditi kao u ulju.

Dodavanje želea zgušnjava sastojke akrilne boje, što posledično stvara impasto efekat bilo da se radi špahtlicom ili četkicom.

2. Tehnike slikanja vodenim bojama:

Razblažene akrilne boje proizvode prozirnost i prosvetljenost vodenih boja. Akrilne boje su izuzetne za izradu pozadina.

Za ove svrhe je preporučljivija upotreba transparentnih boja (oznaka na tubi: Transparent).

Slike rađene mešavinom akriline boje i medija za lakiranje (sjajnog ili mat) delovaće prozirnije i glazirano.

3. Savremene tehnike:

Mešanjem akrilnih boja i peska moguće je stvoriti reljefnu strukturu i vrlo zanimljive efekte.

Takođe, kao vezivna sretstva mogu se upotrebiti želei, ali i drugi mediji.

Vreme sušenja

Za sušenje gornje površine slike potrebno je 30-ak minuta. Za potpuno sušenje, potebno je između dve nedelje i mesec dana prosušivanja, zavisno od debljine impasta. Procenjuje se da je potrebno oko nedelju dana za prosušivanje nanetog sloja boje debljine jednog milimetra.

Premazi (firnajsi /lakovi)

Zaštita slika rađenih akrilnom bojom moguća je pošto se slika potpuno osušila, upotrebom sjajnog ili mat laka zavisno od željenog završnog izgleda.

Sama po sebi, bez završnog zaštićivanja osušena Louvre akrilna boja deluje brilijantno i izuzetno atraktivno.

Potrebne mera predostrožnosti u cilju uspešog premazivanja firnajstom odnosno lakiranja su:

  • Proveriti da je slika potpuno suva, da ne bi došlo do segmentacije firnajsta.
  • Nije preporučljivo primenjivanje prevelike količine laka na površinu koju grundirate (površinu na koju stavljate osnovni premaz).
  • Da biste sprečili stvaranje mehurića i sušenje mehurića na slici, nastojte da ne nanosite lak izrazito energičnim potezima.

Gesso Lefranc & Bourgeois

Gesso je prajmer koji ne tamni (ne žuti), suši se u roku od pola sata ; mora biti nanešen u tankom sloju i potsloj je u pripremi poroznih i krutih površina (poput drveta, iverice, šperploče i sl.). Pored bezbojog , proizvodi se i Gesso u boji. On sadrži 10% boje. Gesso se primenjuje kao podloga, osnovni premaz, prvi zaštitni sloj i nikako se ne bi trebao primenjivati naknadno , preko boja.

Additivi i četkice Lefranc & Bourgeois

Pomenuti osnovni proizvodi omogućuju umetnicima potpunu slobodu stvaranja prepoznatljivog, sebi svojstvenog i potpuno jedinstvenog ličnog izražaja, kroz slobodu u tri najznačajnija područja:

  • Zaštićivanju umetničke slike
  • Ovladavanju potezima četkicom
  • Savršenoj estetici

Kompanija Lefranc & Bourgeois umetnicima nudi i niz setova najkvalitenijih četkica i špahtlica .

Web-site proizvođača je www.lefranc-bourgeois.com

strana 1 | 2